
Peder er programleder på Lydløskonferansen. Til daglig er han partner og PR-rådgiver hos Innoventi. Peder leder også Elbåtnettverket. Han er spesielt opptatt av klimakommummunikasjon, og fullfører i disse dager en master på BI i bærekraft i praksis.

Camilla jobber i Plug, som skal gjøre maritim lading enkelt og tilgjengelig. Hør hvordan kaieiere og kommuner kan gjøre seg klar for et elektrisk båtliv, og hvorfor det er viktig å starte tidlig.

Til daglig jobber Niels med marked, kommunikasjon og bærekraft hos Boatia og SeaDrive. Han skal gi oss et overblikk over elbåter som finnes på markedet i dag, og noen som kommer.

Magnus leder bransjeorganisasjonen Norboat. På Lydløskonferansen diskuterer han de raskeste veiene til nullutslipp på sjøen, og hvordan de kan kombineres med enda mer båtglede.

Ragnhild står bak en ladeplan for elbåter fra Agder til Indre Oslofjord. Nå deltar hun i et nytt prosjekt for lading av elbåter helt til Gøteborg. Ragnhild deltar i en panelsamtale om lading.

Håkon jobber i Farco, som er spesialister på strøm og varme i båt. Håkon var også sentral i etableringen av Norsk elbåtforening. Han deltar i diskusjonen om fremtidens båtliv.

Runa er programleder på Lydløskonferansen. Hun jobber som kommunikasjonsrådgiver hos Arendal kommune, og har en brennende interesse for bærekraft og havet.

Sigurd jobber i Bellona, og sitter styret i elbåtforeningen. Sigurd har god oversikt over energibærere og teknologi, og deltar i diskusjonen om fremtidens båtliv.

Thomas jobber i Evoy, som lager kraftige elmotorer for yrkes- og fritidsbåter. Thomas skal både fortelle mer om alt som skjer hos Evoy, og delta i diskusjon om fremtidens båtliv.

Kurt Atle representerer prosjektet ZeroKyst, som skal skape et raskt teknologiskifte for alle fartøytyper i sjømatnæringen. ZeroKyst vil bidra til 50 % utslippskutt innen 2030.

Kristine jobber i Hafslund Rådgivning, og har ledet arbeidet med utredningen om ladeinfrastruktur til elbåter i Nedre Glomma-regionen og Borg havn. Kristine deltar i panelsamtalen om ladeinfrastruktur for elbåter.

Jakob er spesialist på elektriske framdriftsystemer, med erfaring fra Viking Norsafe, Green Waves og nå Zero Emission Maritime solutions (Zem). Jakob skal gi oss dypere innsikt om batterier. Er revolusjonen nær?

Candela forbløffer en hel verden med sine foilende båter. Teknologien åpner for å ta i bruk vannveiene til effektiv offentlig transport. Peter er produkteier for software i Candela, og forteller oss mer om Candelas fritidsbåter, taxibåter og passasjerferger.

Andreas jobber i Volvo Penta og kan fortelle at motorprodusenten tilpasser seg et raskt skiftende marked både for fritidsbåter og yrkesbåter. Hør mer i panelsamtalen om fremtidens båtliv.

Green Waves har utviklet et eget elektrisk fremdriftssystem for eksisterende og nye båter. May-Lill forteller om den nye satsningen.

Torgeir leder Inventas Krisitiansand, og har en vesentlig rolle i forskningsprosjektet Transformasjon til EL-båt. Han forteller om prosjektet, og det synlige resultatet Ibiza 601.

Peter leder Interreg-prosjektet go:LEIF, et svensk-norsk samarbeid som skal legge grunnlag for ladeinfrastruktur for elbåter langs kysten fra Gøteborg til Agder.

Thomas Nicolai jobber i bransjeorganisasjonen Norboat. På Lyløskonferansen leder han en panelsamtale om fremtidens båtliv.

Per Sondre er CTO i Pascal technologies. Pascals løsning gjør at båtskroget kan gli på en luftpute. Det reduserer energiforbruket betydelig. Nå lanserer Pascal en ny yrkesbåt og en ny fritidsbåt.

Martin tror på en verden uten skadelig forurensning, så han designet en elbåt helt selvforsynt på solenergi, og ga den navnet Freepower. Nå er de første båtene solgt.

Niclas representerer Aqua superPower, som har utviklet et dedikert globalt marin hurtigladenettverk med teknologi, funksjonalitet og funksjoner skreddersydd for elektriske båter.

X Shore satser over hele verden, men selger foreløbig lite båter i Norge. Kan nye, prisgunstige X Shore 1 forandre på saken? Marcus forteller hvordan X Shore vil revolusjonere den maritime industrien med kraften av stillhet.

Som aktive fritidsseilere og brukere av utenbordsmotor på 5–10 hk, ønsket Erik og Arne i Impulse Power et alternativ til den tunge 9.9 HK'en og frekvente startproblemer. Erik forteller hva som ble løsningen.

Bjørn jobber i Plug, som skal gjøre maritim lading enkelt og tilgjengelig. Rett etter konferansen holder han en masterclass i Pollen, om hvordan private, kommuner, havner og marinaer bør etablere lademuligheter for elbåter.