
Evoy ble etablert i 2018 og har hovedkontor i Florø. Evoy designer, utvikler og leverer kraftige 100% elektriske innenbords- og utenbordsfremdriftssystem for båter. Systemene er produsert i Norge og passer til hurtiggående båter fra 20 til 50 fot. Den banebrytende teknologien gir Evoy en ledende posisjon i et stadig økende elektrisk fritids- og kommersielt båtmarked. Evoy kommer til Lydløs med Goldfish X9 powered by Evoy. Toppfarten er ca 60 knop, så dette er sansynligvis verdens raskeste elbåt.
Book prøvetur med Explorer her!
Candela vil bevise at fremtidens bårliv er avhengig av elektrisk fremdrift og aktivt stabilisert hydrofoiling. C-7 er den første av sitt slag, og er en suksess og et ikon blant elektriske båter. Den har inspirert både kunder og konkurrenter over hele verden. Ved å slå sammen avansert flyteknologi med programvare og elektronikk, flyr C-7 over bølgene. C-7 bruker bare en brøkdel av energien konvensjonelle båter bruker, og rekkevidden er 50 nautiske mil i 20 knop.
Book prøvetur med Candela C-7 her!
Eelex 8000 kan gå fra null til 20 knop på 4,2 sekunder. Toppfarten er 35 knop, og ved lavere hastigheter er rekkevidden 100 nautiske mil. X Shore er bygget med mest mulig miljøvennlige materialer.
Book prøvetur med XShore her!
GW 601 er en romslig familiebåt til turer i skjærgården, fisking, og gode opplevelser. Standard motor- og batteripakke gir deg nok kapasitet til å nyte en hel dag på sjøen. Prisen er det heller ikke noe å si på.
Book prøvetur med GW 601 her!
Hyrex 28 er en nullutslippsbåt som er drevet av et hydrogenelektrisk fremdriftssystem som gir over 6 ganger rekkevidden til sammenlignbare batterielektriske cruisere. Hyrex 28 er designet og produsert i Norge, og vil redefinere båtlivet slik vi kjenner det.

Strana har et energieffektivt skrog som prioriterer rekkevidde før fart. Strana kontrolleres via en app, og styres med en liten joystick. Risør båtsenter viser frem Strana på Lydløs.

Hydrolift E-22 er en brukervennlig fritidsmodell, med skrog som er designet for å gi best mulig kjøreopplevelse og lavt energiforbruk. Evoy leverer den elektrisk utenbordsmotoren, og de første båtene selges til Kruser – verdens første elektriske båtdelingstjeneste.
Book prøvetur med E-22 her!
Silent Sea kommer til Lydløs med demobåten First 47.7. Ved hjelp av regenerering fra propell og solceller produserer den store seilbåten selv nok strøm til å være helt uavhengig av lading på land.

Vitesse er en helelektrisk Beneteau Oceanis 54 som er utstyrt med mye moderne teknologi. Eieren er Håkon Ingvaldsen som driver selskapet Farco, og er ekspert på strømforsyning og batterier til bruk i fritidsbåter og arbeidsbåter.

Denne Greenline 33 Hybrid har en max rekkevidde på cirka 40 nautiske mil, og en max fart på 6,5 knop. Selvsagt elektrisk. Og så var det 1,8 kilowatt solar på taket da. Ikke nødvendig med landstrøm der, nei.

Restaurant FLYT Arendal tilbyr utleie av elbåter. Båtene heter Batteriet og Strømmen, er brukte "Troll"-båter fra 80-tallet som har fått en omfattende oppgradering med elmotor. På Lydløs får du gratis prøvetur.

Agders fylkesordfører Arne Thomassen fikk hjelp av lokale leverandører til å sette inn elektrisk motor i sin gamle tresjekte. Resultatet gav en helt ny båtopplevelse for hele familien.

Freepower er en helt ny elektrisk båt som er fullstendig selvforsynt med solenergi. Egenprodusert energi fra soltaket betyr at behovet for batterikapasitet avtar, noe som igjen gir lavere vekt. Lavere vekt betyr mindre energiforbruk som igjen gir lengre rekkevidde.

ebaat.no tilbyr elektrisk drivlinje for ettermontasje med enkel installasjon og rimelig kostnad. Systemet er tiltenkt saktegående skrog - gjerne godt brukte trebåter. ebaat.no kommer med to elektrifiserte tresjekter til Lydløs.

Redningsskøyta Elias kommer til Lydløs lørdag 18. juni, og ønsker små matroser velkommen ombord på tokt i Pollen.

Strømsø Boats vil tilby elektriske systemer som byggesett for ombygging. De kommer til Lydløs med en Jeanneu 53-fots seilbåt som snart skal elektrifiseres.